Friday, August 12, 2011

BilA hAndpHonE tiaDa cOveRagE !

Handphone ataupun telefon bimbit secanggih mana pun tidak berguna sekiranya coverage tak ade kn. Di dalam lif dan basement tempat parking kereta merupakan antara kawasan 'pantang' bagi handphone (hp). Ini kerana di tempat tempat tersebut coverage hp amat rendah sehingga 1 bar dan kadang-kadang tiada langsung!


Bayangkan sekiranya anda berada dalam situasi yang cemas dan amat memerlukan pertolongan. Tetapi hp mahal anda itu tidak dapat melaksanakan tugasnya dengan cemerlang. tentu anda mempunyai sebab munasabah untuk berasa kecewa dan menyesal bukan ???


Ini satu informasi untuk anda dan sesiapa shaja yang menggunakan hp 1G, 2G atau pun 3G. Dengan menggunakan wang kertas RM2 sahaja anda boleh mendapatkan full bar untuk hp walau di mana sahaja anda berada.


Ini kerana wang kertas RM2 mempunyai satu elemen untuk 'boost up' coverage hp anda. Mungkin anda berasa sedikit hairan. Tetapi percayalah ini merupakan satu kenyataan yang tidak boleh di nafikan !!!


Kaedah ini sesuai untuk semua pengguna 013, 016, 019, 012, 017 dan sebagainya.


Caranya :


Langkah 1 : off atau matikan hp anda.


Langkah 2 : Lipatkan wang kertas RM2 menjadi sama saiz dengan bateri hp anda. Kemudian selitkan duit yan gtelah di lipat tadi bersama bateri hp anda.


Langkah 3 : On atau hidupkan semula hp. Periksa bar pada hp anda. Semasa hp anda on pastikan kod 'ID. 10T' tertera pada skrin hp anda.


Sekiranya kod 'ID. 10T' tertera di skrin, hp anda tidak akan mengalami masalah coverage lagi !


*Sila ambil perhatian;


Sekiranya kod 'ID. 10T' tidak tertera pada skrin, sila periksa sebuah satelit yang besar di belakang wang kertas RM2 tersebut.


Pastikan sama ada satelit tersebut berfungsi dengan baik atau tidak.


apa%c2%b2 aje Full Bar Coverage


Sekiranya masih tidak berjaya, sila ketuk-ketuk sikit hp anda dengan duit RM2 tu sekali. Sila periksa samada tengkolok Agong jatuh ataupun tidak. Kedudukan tengkolok yang tidak stabil mungkin penyebab mengapa kod 'ID. 10T' tidak muncul di skrin hp anda.


Kalau masih tidak berjaya hentakkan hp di dahi anda 10 kali.


Mungkin kod 'ID. 10T' dah bertukar menjadi 'IDIOT' ! sape tahu yer tak ???



 rm2












muaahaaaaahahahahahahahahaha !!!!!!!

korg jgn mrh ekh... ak pn tkene gk bnde nie..... ;D


cbe la korg try mne th btol2 menjadi ke huhu.........



p/s : aku amik dari sini

4 comments: